onsdag 2 maj 2012

Lång valborgshelg

I lördags for vi till Mamima jakt för att träna hundarna på vildsvinen. Eller ja Ester har ju ordinerad vila så hon fick sitta i bilen hela dagen vilket hon tyckte var EXTREMT orättvist! Det var sammanlagt åtta borderterriers som släpptes in i hägnen, allt från nybörjaren på cirka 1½ år, nybörjaren på dryga 8 år till diplomerade Hugo och vildsvinstränade Leo. Försökte hinna med att fota men jag är för långsam! Men bara att få se och höra dessa fantastiska hundar jobba med stor glädje och iver är fantastiskt!


Efter avslutad träning åkte jag och Ester med Karin, Casper och killarna till Lilla Myren, Karin och Niclas sommarställe och äntligen  Ester sträcka ut tassarna! Efter en trevlig middag, lite kortspel och diverse historier kröp vi trötta ner i sängen.

På söndags morgonen lämnades Ester in till den sovande Niclas som skulle vara kvar på Lilla Myren så att jag, Karin och grabbarna kunde fara iväg till utställningen i Västerås. Framme i Västerås det dags att göra sitt jobb som "kennel-pojke" med att släpa burar och diverse utrustning. Lite fritid fick jag så då passade jag på att prata med alla trevliga människor som var där och kolla runt lite på andra raser också.


Tillbaka på Lilla Myren möttes jag av en glad Ester som hade skött sig utmärkt. Efter en god kopp kaffe och Lenas nybakade muffins åkte jag och Ester till Hacksjön för ett par dagar med lugn och ro och vedhuggande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar